ROZMIAR CZCIONKI

Profile

Dostosuj wygląd

O programie

Od lutego 2016 roku prowadzone były prace związane z przygotowaniem „Strategii rozwoju obszaru funkcjonalnego Biały Śląsk na lata 2016 - 2022”. Projekt dokumentu jest już gotowy. Do 28 sierpnia można zgłaszać uwagi do przedstawionego dokumentu.

Czytaj więcej...

Projekt Strategii odpowiedzialnego rozwoju zakłada, że po zakończeniu obecnego okresu polityki spójności 2014-2020, związki i porozumienia zawiązane na rzecz realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych zostaną przekształcone w trwałe partnerstwa JST r. Podobne rozwiązanie przewiduje tzw. agenda miejska Unii Europejskiej, ustanowiona w pakcie podpisanym przez ministrów krajów UE w maju br. na konferencji w Amsterdamie.

Czytaj więcej...

Uchwała rady gminy wyrażająca wolę przystąpienia do realizacji określonego przedsięwzięcia międzygminnego, poprzedzająca zawarcie porozumienia, nie podlega promulgacji.

 

Czytaj więcej...

Projektów regulacji dotyczących obszarów funkcjonalnych było już kilka. Obecne kierownictwo resortu administracji zrezygnowało z rozporządzenia określającego warunki delimitacji obszarów metropolitalnych i w projekcie ustawy metropolitalnej dla Górnego Śląska - której wdrożenie ma być pilotażem opracowania rozwiązań dla innych obszarów - oddało kompetencje określenia granic obszaru metropolitalnego Radzie Ministrów. Z kolei Unia Metropolii Polskich przygotowała dla Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego koncepcję rozporządzenia o szczegółowych warunkach określania obszarów funkcjonalnych o znaczeniu ponadregionalnym.

Czytaj więcej...

Pomocy finansowej związkowi międzygminnemu nie może udzielić jednostka samorządu terytorialnego będąca członkiem związku na finansowanie własnych zadań, jak również na finansowanie zadań przekazanych do realizacji związkowi międzygminnemu.

Czytaj więcej...

Wymiar zarządzania strategicznego modelu współpracy partnerskiej pozostałby nie wypełniony do końca bez standardu dotyczącego monitorowania i ewaluacji działania partnerstwa. Współpraca jednostek samorządu na danym terytorium powinna być poddana systematycznemu monitoringowi i okresowej ocenie. Współpraca ze swej natury angażuje wiele instytucji i osób, które w rzeczywistości mają różną wiedzę o wyznaczonych celach rozwoju obszaru funkcjonalnego oraz o postępach prac partnerstwa i jego planach na przyszłość. Partnerzy różnią się między sobą poziomem zaangażowania w działania partnerstwa. Dlatego odpowiednio zaprojektowany system monitorowania i oceny, obok podstawowej funkcji weryfikacji postępów, pełni w partnerstwie ważną funkcję komunikacyjną oraz integruje partnerów wokół wspólnej misji.

Czytaj więcej...

27 lipca w Grodzisku Mazowieckim zostało podpisane porozumienie partnerskie w sprawie wspólnej realizacji inwestycji „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza w gminach południowo-zachodniej części Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez budowę Zintegrowanego Systemu Tras Rowerowych – Etap 1” w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym (ZIT WOF).

Czytaj więcej...

Partnerzy projektu

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej informacji w Polityce prywatności. ZAMKNIJ