O programie
Walne zebranie członków stowarzyszenia Gdański Obszar Metrpolitalny podjęło historyczną zmianę statutu stowarzyszenia. Jest ona konsekwencją decyzji o przystąpieniu do partnerstwa Gdyni oraz pozostałych samorządów działających obecnie w partnerstwie Metropolitalne Forum Wójtów Burmistrzów Prezydentów NORDA. Motywacją były pieniądze z mechanizmu ZIT. Stare-nowe stowarzyszenie poszerzone o nowych członków będzie bowiem pełnić funkcję instytucji pośredniczącej w zarzadzaniu nim. Bez przyłączenia się Gdyni i nowych członków nie byłoby mowy o podziale pieniędzy. Nowa nazwa stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot zacznie funkcjonować po rejestracji zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym, najwcześniej pod koniec maja.
Od 27 kwietnia do 18 maja będą prowadzone konsultacje społeczne projektu dokumentu pn. „Zintegrowany Program Transportu Publicznego na lata 2014-2025 dla 22 gmin Aglomeracji Wałbrzyskiej”.
10 kwietnia br. odbyło się spotkanie szkoleniowe dla koordynatorów z gmin Aglomeracji Opolskiej.
Same podjęcie uchwały wyrażające zgodę na zawarcie porozumienia międzygminnego w sprawie powierzenia jednej z gmin zadań publicznych z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego nie narusza uprawnień prywatnych przewoźników wykonujących przewozy regularne osób na terenach gmin.
Art. 67 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie powiatowym nakazuje określić tryb wprowadzania zmian w statucie związku.
Rozpoczyna się kolejny - drugi, etap konsultacji społecznych dotyczący Strategii Rozwoju Społecznego Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020. Na tym etapie wykonawcy Strategii zapraszają mieszkańców, liderów opinii, przedsiębiorców i przedstawicieli organizacji społecznych do udziału w spotkaniach warsztatowych.
W związku z prowadzonymi pracami nad opracowaniem pt. „Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych”, Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (SSOM) zaprasza do konsultacji społecznych projektu dokumentu, które odbędą się na terenie 14 jednostek samorządu terytorialnego – członków SSOM.