O programie
altJest już wstępna lista klasyfikująca inwestycje do zrealizowania w ramach powstającego chojnicko-człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego. Listę stworzyli urzędnicy samorządów wchodzących w skład MOF-u, punktując poszczególne propozycje.
Które uzyskały największą liczbę punktów?
Uchwałę o likwidacji związku podejmuje jego zgromadzenie (Wyrok NSA z dnia 14 stycznia 2002 r., I SA/Po 1606/01). Uchwała ta stanowi jedynie początek procesu likwidacji związku komunalnego. W jej treści powinien znaleźć się termin określający moment rozpoczęcia likwidacji (np. termin wejścia w życie uchwały) oraz termin zakończenia likwidacji. Posługując się przepisami Kodeksu spółek handlowych likwidacji może dokonać likwidator który powoływany jest uchwałą organu stanowiącego związku. Może to być osoba fizyczna lub zarząd związku. Sposób powołania likwidatora powinien co do zasady określać statut. Ponadto statut powinien zawierać postanowienia dotyczące dysponowania majątkiem związku na wypadek jego likwidacji.
Rada Miejska w Nowej Dębie wyraziła zgodę na zawarcie porozumienia w sprawie określenia współpracy przy wdrażaniu i realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Tarnobrzeskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Zgodnie z art. 37 § 1 k.c. jednostka organizacyjna uzyskuje osobowość prawną z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Przepisy ustaw samorządowych wprowadzają pewną modyfikację w odniesieniu do ogólnej zasady wyrażonej w prawie cywilnym. Bowiem związek jednostek samorządu terytorialnego uzyskuje osobowość prawną po zarejestrowaniu, z dniem ogłoszenia jego statutu (art. 68 ust 2 u.s.g. oraz art. 68 ust 2 u.s.p.).
Członek zgromadzenia może wnieść pisemny sprzeciw w stosunku do uchwały zgromadzenia w ciągu 7 dni od dnia jej podjęcia (art. 72 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, art. 70 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym).
12 listopada br. w sali sesyjnej Urzędu Miasta Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej, odbędzie się konferencja informacyjna na temat realizacji II fazy Programu Regionalnego MF EOG 2009-2014
Powierzenie gminie w drodze porozumienia funkcji organizatora publicznego transportu zbiorowego dotyczy kwestii stricte wykonawczych, nie obejmuje natomiast uprawnienia do stanowienia prawa. Prezentujemy ciekawe Rozstrzygnięcie Nadzorcze Wojewody Dolnośląskiego z dnia 19 lipca 2013 r. NK-N6.4131.544.2012.JK8.